Πληροφορίες

Αυτό το ιστολόγιο δημιουργήθηκε από τις παιδαγωγούς προσχολικής εκπαίδευσης του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Σκινέ Μαρία Ανδρουλάκη, Ελπίδα Κοκολινάκη, Μαρία Βουλγαρίδου και Λια Μαραμπουτάκη. Σας προσκαλούμε λοιπόν στην παρεούλα μας παρουσιάζοντας σας δραστηριότητες, αφηγήσεις παραμυθιών, τραγούδια και πολλά άλλα!!

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Τα έθιμα του Πάσχα

Κάθε χρόνο τις ημέρες του Πάσχα βάφουμε τα αυγά μας κόκκινα, φτιάχνουμε τα πασχαλινά μας κουλουράκια και τα τσουρέκια και μοσχομυρίζει το σπίτι μας, ενώ ο νονός ή η νονά μας φέρνει λαμπάδα για να την ανάψουμε το βράδυ της Ανάστασης. Την Κυριακή του Πάσχα μαζεύεται όλη η οικογένεια στο γιορτινό τραπέζι, τσουγκρίζουμε τα αυγά και σουβλίζουμε το αρνί.

Το Πάσχα, γιορτάζουμε την Ανάσταση του Χριστού, ο οποίος ήρθε στον κόσμο για να βοηθήσει τους ανθρώπους και να τους δώσει φυσικά την αγάπη Του! Την αγάπη Του, ο Χριστός την έδειξε μέσα από τα θαύματα που έκανε. Ο Χριστός έκανε πολλά θαύματα, εμείς όμως θα μάθουμε δύο από αυτά!

  • Το ένα λοιπόν μας λέει, ότι ο Χριστός ενώ προσευχόταν σε ένα βουνό, οι δώδεκα μαθητές του πήραν το καραβάκι τους για να ταξιδέψουν στη θάλασσα της Γαλιλαίας. Όμως το βράδυ άρχισε ο άνεμος να φυσάει δυνατά, τα κύματα έγιναν ψηλά και το καράβι τους ήταν επικίνδυνο να βουλιάξει. Ο Χριστός τότε εμφανίστηκε μπροστά τους περπατώντας πάνω στη θάλασσα, χωρίς να βουλιάζει και μέσα σε μόλις λίγα λεπτά η θάλασσα δεν είχε κύματα.

  •  Σε ένα ακόμη θαύμα ο Χριστός είχε πάει στην έρημο και είχαν μαζευτεί πολλοί άνθρωποι, για να τον δουν και να τον ακούσουν. Όταν όμως ήρθε η νύχτα οι άνθρωποι είχαν πεινάσει και δεν υπήρχε φαγητό παρά μονάχα πέντε ψωμιά και δύο ψάρια στα ψάθινα καλάθια. Τότε, ο Χριστός έκανε ένα μεγάλο θαύμα: γέμισε πολλά καλάθια με ψάρια και ψωμιά, όλοι έφαγαν και χόρτασαν.
Αυτά παιδιά ήταν δυο από τα πολλά θαύματα του Χριστούλη, που βοήθησαν τους ανθρώπους!

Τα θαύματα ήταν ένας τρόπος να πιστέψει ο απλός κόσμος (που συνήθως έχει ανάγκη τα θαύματα) πως ο Χριστός είναι ο εκλεκτός του θεού.

  • Δραστηριότητα 1:
Φτιάξε το ψάθινο καλαθάκι με ένα χάρτινο πιάτο και αφού το ζωγραφίσεις και το κολλήσεις μπορείς να βάλεις μέσα τα ψωμιά και τα ψάρια αφού πρώτα τα έχεις ζωγραφίσει.

φτιάχνουμε παζλ:
Μπορείτε να εκτυπώσετε τις εικόνες και αφού κόψετε τα κομμάτια που είναι χαραγμένα συναρμολογήστε για να σχηματιστεί το ψάρι και το ψωμί αντίστοιχα.
  • Δραστηριότητα 2: Βάφουμε πασχαλινά αυγά.
Τα αυγά βάφονται την Μεγάλη Πέμπτη, 
όπως ορίζει η παράδοση. Οι περισσότερες  νοικοκυρές βάφουν τα αυγά με κόκκινο χρώμα, εμείς λοιπόν θα σας δείξουμε και άλλους απλούς τρόπους που μπορείτε να βάψετε τα αυγά με του μικρούς μας φίλους.
 Α)Βάφω τα πασχαλινά αυγά χρησιμοποιώντας φίλτρο του καφέ και μαρκαδόρους!
Τα παιδιά θα ζωγραφίσουν το φίλτρο με τα χρώματα που θέλουν, έπειτα θα τοποθετήσουν το βρασμένο αυγό μέσα στο φίλτρο και θα το δέσουν με ένα λαστιχάκι. Αφού δέσουν καλά το φίλτρο θα το βρέξουν με νερό πιτσιλώντας το. Μετά από λίγα λεπτά θα βγάλουν το φίλτρο από το αυγό και  το αποτέλεσμα θα τους εντυπωσιάσει!


                                   Β)Βάφω τα πασχαλινά αυγά με κλωστές φλός!
Αφού τα αυγά θα έχουν κρυώσει πολύ καλά, θα οργανώσετε τον πάγκο εργασίας σας.  Κόψτε  το αλουμινόχαρτο σε τετράγωνο σχήμα,  ώστε να χωράει μέσα το αυγό. Θα τοποθετήσετε πάνω στο τραπέζι δυο μπολάκια, ένα με νερό και ένα που θα έχει μέσα  μικρά μικρά κομμάτια απο τις κλωστές φλος. Θα βουτάτε το αυγό στο μπολάκι με το νερό και μετά στο μπολάκι με τις κλωστές (Θα προσπαθήσετε να το καλύψετε πολύ καλά με κλωστές!)και έπειτα θα το τυλίξετε πολύ σφικτά με το αλουμινόχαρτο!

Θα βάλετε τα αυγά στην κατσαρόλα και θα τα βράσετε για άλλα 20 λεπτά ..κ όταν θα κρυώσουν και βγάλετε το αλουμινόχαρτο, με ένα βαμβάκι  θα τα αλείψετε με ελαιόλαδο για να γυαλίσουν!!
  • Δραστηριότητα 3: Φτιάχνουμε πασχαλινά κουλουράκια.

    Μια δραστηριότητα όπως να εκτελέσουν μια συνταγή με κουλουράκια βοηθάει τα παιδιά να σκέφτονται με μαθηματικό τρόπο. Είναι αναγκαίο να τους δίνουμε ευκαιρίες να εξερευνούν, να χειρίζονται και να οργανώνουν συγκεκριμένα υλικά προτού τους ζητηθεί να χρησιμοποιήσουν αφηρημένα σύμβολα. 

    Για την εκτέλεση της συνταγής τα παιδιά καλούνται :

    Α)Να συγκεντρώσουν τα υλικά π.χ αλεύρι, ζάχαρη, μαγιά.. (σύγκριση ποσοτήτων, μέτρηση, αριθμός).

     Β)Να ακολουθήσουν την σειρά με την οποία θα αναμειχθούν τα υλικά σύμφωνα με την συνταγή.(έννοιες χρόνου, διαδοχής ενεργειών). 

    Όλα τα παραπάνω τα παιδιά θα τα κάνουν με ευχαρίστηση καθώς η προσέγγιση των συγκεκριμένων γνώσεων-δεξιοτήτων δεν είναι αυτοσκοπός αλλά έχουν στόχο να φτιάξουν σωστά τα αγαπημένα τους πασχαλινά κουλουράκια! 

  • Πασχαλινά αινίγματα

        

         

         

       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου