Πληροφορίες

Αυτό το ιστολόγιο δημιουργήθηκε από τις παιδαγωγούς προσχολικής εκπαίδευσης του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Σκινέ Μαρία Ανδρουλάκη, Ελπίδα Κοκολινάκη, Μαρία Βουλγαρίδου και Λια Μαραμπουτάκη. Σας προσκαλούμε λοιπόν στην παρεούλα μας παρουσιάζοντας σας δραστηριότητες, αφηγήσεις παραμυθιών, τραγούδια και πολλά άλλα!!

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

«Η βροχή δες πως πέφτει από ψηλά....»

Ομαδική εργασία "ο κύκλος του νερού"(από προηγούμενο έτος)
Ομαδική εργασία «ο κύκλος του νερού»(από προηγούμενο έτος).

 Μιλώντας για το νερό στα παιδιά έχουμε να τους πούμε πολλά ...

Το νερό είναι το πιο απαραίτητο αγαθό επάνω στην γη. Όχι μόνο για τους ανθρώπους αλλά και για όσα υπάρχουν, δέντρα, λουλούδια, πουλιά, χωράφια. Εάν δεν υπήρχε το νερό τίποτα δεν θα μπορούσε να ζήσει πάνω στην γη, όλα γύρω θα ήταν έρημα. Το νερό είναι πολύ χρήσιμο στον άνθρωπο. Με αυτό πλένουμε το σώμα μας, τα ρούχα μας,  τα τρόφιμα μας και το σπίτι μας. Ποτίζουμε τα χωράφια, τα δέντρα, τα λουλούδια. Στα μέρη που δεν υπάρχει νερό, δεν υπάρχουν δέντρα, λουλούδια παρά μόνο άμμος και τα μέρη αυτά τα λέμε "ερήμους". Το νερό έρχεται από την βροχούλα. Πηγαίνει βαθιά στο χώμα και μαζεύεται εκεί, και όταν περισσεύει κυλάει και σχηματίζει ποταμάκια...κάπως έτσι ξεκινάει το ταξίδι της σταγόνας...

Μια καλή αφόρμηση για να μιλήσουμε για τον κύκλο του νερού,(τον τρόπο δηλαδή  που κινείται το νερό στον κόσμο) είναι να παρατηρήσουν τα παιδιά την βροχή να πέφτει, μπορείτε να ανοίξετε το παράθυρο και να απλώσουν τα χέρια τους για να αισθανθούν τις σταγόνες της βροχής να πέφτουν στις παλάμες τους αλλά και να αφουγκραστούν τον ήχο που κάνει η βροχή όταν χτυπά τα τζάμια των παραθύρων ή τα πλαστικά ή μεταλλικά αντικείμενα που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο.

  • Ανάγνωση βιβλίου:

Ένα πολύ ωραίο βιβλίο που αναφέρεται στον κύκλο του νερού είναι «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα» από μια  πολυαγαπημένη συγγραφέα την Σοφία Μαντουβάλου. Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο πατώντας ΕΔΩ. Όπως επίσης σας έχουμε φτιάξει το σχετικό βίντεο με εικόνες από το παραμύθι. (βλέπε παρακάτω). Έτσι ξεκινά τούτη η ιστορία που μιλάει για το ταξίδι που κάνουν οι νεροσταγόνες όταν προσπαθούν να μαζευτούν, να στριμωχτούν και να γίνουν  βροχή. Πρώτα το μικρό συννεφάκι άλλαζε σχήματα και μεγέθη κι όλο φούσκωνε, κι όλο μεγάλωνε,  κι όλο και πιο βαρύ γινόταν. Κι όσο συμβαίνανε όλα τούτα, ένα πρωινό δεν άντεξε άλλο κι έβαλε τα κλάματα. Και τότε οι νεροσταγόνες  ξεχύθηκαν παντού… Κι αρχίσανε τα μικρά ταξίδια και τις περιπέτειες και τα λόγια τα μεγάλα και τις προσμονές! Μόνο που σαν τέλειωσε το ταξίδι τους στη γη  άρχισαν πάλι οι επιθυμίες και τα όνειρα… Και βγήκε ο κυρ ήλιος και άρχισε ο αιώνιος κύκλος της ζωής

 Άλλο ένα βιβλίο που θα σας προτείνουμε είναι της Γιαννίκου Κατερίνας «Δε φοβάμαι...  το νερό». Σ' αυτό το βιβλίο, μέσα από πολύχρωμες εικόνες και απλά λόγια, ο αρκούδος Έκτορας και ο ποντικούλης Πάρης περιγράφουν το ταξίδι του νερού. Γιατί τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν και να εκτιμήσουν την αξία του. Να κατανοήσουν πόσο πολύτιμο και απαραίτητο είναι για τη ζωή στον πλανήτη. Έτοιμοι, λοιπόν; Πάρτε το αδιαβροχάκι σας... το μαγιό σας... το αλεξίπτωτό σας... και φύγαμε! Μπορείτε να  διαβάσετε το βιβλίο πατώντας ΕΔΩ. Όπως επίσης σας έχουμε φτιάξει το σχετικό βίντεο με εικόνες από το παραμύθι. (βλέπε παρακάτω)

  • Φυσικές επιστήμες-Πείραμα

«Θέλετε να δούμε το νερό να ταξιδεύει;»

Θα χρειαστείτε μια κατσαρόλα με νερό, το νερό είναι η θάλασσα, το μάτι της κουζίνας θα είναι ο ήλιος και το τζάμι θα είναι ο ουρανός. Το πείραμα έχει σκοπό να μας δείξει το ταξίδι που κάνει το νερό. Καθώς το νερό θα βράζει-θερμαίνεται τα παιδιά θα βλέπουν το νερό να εξατμίζεται. Οι ατμοί θα συγκεντρώνονται στο τζάμι(ουρανό) που θα κρατάμε πάνω στην κατσαρόλα(θάλασσα) και θα το θαμπώνουν δημιουργώντας τα σύννεφα... όπου και όταν θα υγροποιείται θα ρίχνει την πρώτη σταγόνα βροχής. 

Μπορείτε να το εκτυπώσετε το παραπάνω φύλλο εργασίας, τα παιδιά να ενώσουν τις γραμμούλες για να σχηματιστούν οι σταγόνες (Προγραφική άσκηση).

  • Δραστηριότητα 1:  Σχηματίζω τις δικές μου σταγόνες χρησιμοποιώντας ρολό από χαρτί υγείας.
  • Δραστηριότητα 2: Χρησιμοποιώντας τα δάχτυλα μου κάνω το συννεφάκι μου να δακρύζει .. και κάπως έτσι ξεκινάει το ταξίδι του ...
  • Δραστηριότητα 3: Τα νήπια θα προσπαθήσουν να περάσουν το μαλλί μέσα στα μακαρόνια για να σχηματίσουν την βροχή.
Μια άσκηση λεπτής κινητικότητας που απαιτεί έλεγχο, συγκέντρωση και ακριβείς κινήσεις. Αυτό γιατί το παιδί θα πρέπει να «δουλέψει» μικρότερους μύες τους οποίους το παιδί πρέπει να ελέγχει αποτελεσματικά για να μπορέσει να αποκτήσει την σχετική επιδεξιότητα.

  • Δραστηριότητα 4:Τα παιδιά φυσώντας με ένα καλαμάκι θα μπορέσουν να δημιουργήσουν την βροχή.

  • Μαθαίνουμε αινίγματα :Τα αινίγματα για τα παιδιά και τα προβλήματα λογικής ακονίζουν το μυαλό! 

    • Παροιμίες για την βροχή
    1. Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται.
    2. Στην ανάβροχη καλό και το χαλάζι.
    3. Βρέχει καρεκλοπόδαρα.
    4. Ο βρεγμένος τη βροχή δεν την φοβάται.
    5. Ότι βρέξει ας κατεβάσει.
    6. Τον είχε μη βρέξει και μη στάξει.

  • Μουσικοκινητική δραστηριότητα  από το βιβλίο "τραγουδώ και γυμνάζομαι" της Μαρίας Κυνηγού - Φλάμπουρα "η βροχή".
Η βροχή δες πως πέφτει από ψηλά. Η βροχή δες πως πέφτει χαμηλά.

(Πόδια κλειστά, χέρια τεντωμένα ψηλά. Σιγά - σιγά κατεβαίνουν τα χέρια έως το πάτωμα με ανάλογο σκύψιμο του κορμού.)

Και κυλά και μαζεύεται στη γη.

(Κουβαράκι με χέρια και πόδια να ακουμπάνε στο πάτωμα, το κεφάλι στα γόνατα.)

Και κυλά, ποταμάκι να γενεί.

(Σιγά - σιγά ξάπλωμα έως την κοιλιά, χέρια τεντωμένα.)

  • Ας τραγουδήσουμε...

Για να ακούσετε τραγουδάκια σχετικά με τον κύκλο του νερού πατήστε εδώ. 

  • Ας παίξουμε.... 

                                          Για να φτιάξετε το παζλ πατήστε εδώ.
                                             Για να φτιάξετε το παζλ πατήστε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου